Abarth 500
Stylistyka
Nadwozie
Abarth 500 już na pierwszy rzut oka różni się od „cywilnego” Fiata 500, który był podstawą do budowy modelu sygnowanego znakiem skorpiona. Ma bardziej agresywny wygląd jak przystało na auto sportowe.
Przód samochodu charakteryzuje się masywnym zderzakiem z dużym wlotem powietrza umieszczonym centralnie oraz dodatkowymi otworami umieszczonymi symetrycznie po bokach zderzaka odpowiadającymi położeniu dwóch lustrzanych intercoolerów.
Tylny zderzak wraz z dyfuzorem aerodynamicznym oraz dwiema końcówkami rury wydechowej w połączeniu ze spojlerem na pokrywie bagażnika nadają autu nie tylko sportowy wygląd, ale także zapewniają doskonałe właściwości aerodynamiczne.
Dodatkowo boczne spojlery oraz 16-calowe felgi ze stopów lekkich optycznie obniżają profil nadwozia.
Wnętrze
We wnętrzu Abarth 500 zamontowano sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Sportowa kierownica pokryta skórą z obszyciem czerwoną nicią została „ścięta” u dołu, co nawiązuje do aut wyścigowych. Gałka skrzyni zmiany biegów , dźwignia hamulca ręcznego oraz jak pokrywa zegarów zostały obszyte skórą, , co nadaje Abarth 500 sportowej elegancji.
Samochód został wyposażony analogowy wskaźnik pomiaru ciśnienia turbo. Wewnątrz wskaźnika umieszczono sygnalizator systemu GSI (Gear Shift Indicator), który sugeruje kierowcy odpowiedni moment zmiany biegu.
Silnik
Abarth 500 oferuje dynamiczną jazdę na miarę samochodu wyścigowego. Jest to zasługa silnika – benzynowej jednostki 1.4 16v T-Jet wytwarzającej moc maksymalną 135 KM (99 KW) przy 5 500 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 3 000 obr./min. w trybie „Sport”.
Jednostka ta należy do rodziny T-Jet, czyli turbodoładowanych silników o małej pojemności, które Grupa Fiat wprowadziła w 2007 roku
Silnik zastosowany w Abarth 500 zapewnia doskonałe osiągi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h to zaledwie 7,9 sek, a prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Dysponuje także funkcją „Overboost”, uruchamianą przyciskiem „Sport”, oddziaływującą na ustawienia centralki sterującej silnikiem i zwiększająca reakcję na nacisk pedału gazu. Przycisk „Sport” dodatkowo wpływa na układ kierowniczy usztywniając wspomaganie kierownicy.
Auto jest przygotowane do spełnienia restrykcyjnych, europejskich norm emisji spalin (Euro 5), które obowiązywać będą w przyszłości.
Bezpieczeństwo
Abarth 500 został zaprojektowany tak, by obok zapewnienia sportowych osiągów był jednocześnie bardzo bezpiecznym samochodem. Sportowy układ hamulcowy i wysoki moment obrotowy zapewniają możliwość wychodzenia z naprawdę krytycznych sytuacji na drodze. Ponadto, Abarth 500 został wyposażony seryjnie w 7 poduszek powietrznych – najwięcej w swojej klasie. W celu ułatwienia kierowcy kontroli nad autem zastosowano również ABS z systemem EBD (Electronic Brake Distribution), ESP (Electronic Stability Program), system antypoślizgowy ASR (Anti Slip Regulation), Hill Holder, który wspomaga kierowcę podczas ruszania pod górę oraz HBA (Hydraulic Brake Assistance) znajdujący zastosowanie w hamowaniu awaryjnym.
Co więcej, Abarth 500 posiada system TTC (Torque Transfer Control), który zapewnia optymalne zachowanie się samochodu na zakrętach. System przenosi moment obrotowy na koło, które w danej chwili ma lepszą przyczepność do nawierzchni.
Dane techniczne
Tu znajdziesz wyczerpujące informacje dotyczące silnika, osiągów, prędkości, przyspieszenia i zużycia paliwa Abarth 500 1.4 T-Jet o mocy 135 KM.
Pobierz plik z danymi technicznymi.
wróć